Όταν στέλνουμε e-mails οι πάροχοι εξετάζουν διάφορες παραμέτρους που καθορίζουν αν το e-mail είναι καλόβουλό ή κακόβουλο και πραγματοποιούν τις ενέργειες που πρέπει (πχ αν ειναι καλόβουλο να το παραδώσουν στα εισερχόμενα ή αν είναι κακόβουλο να το παραδώσουν στα ανεπιθύμητα, κλπ κλπ)
Το σύνολο αυτών των παραμέτρων μεταφράζεται σε ένα score το οποίο σου δίνει μια πολύ καλή εικόνα της «φήμης» σου, αν είσαι δηλαδή αποστολέας «υψηλού κινδύνου» και μπορεί να «προβλέψει» αν τα emails που στέλνεις θα φτάσουν στον προορισμό τους ή θα καταλήξουν στον φάκελο spam.
Η πιο εύκολη και γρήγορη λύση που προτείνουμε είναι ο παραλήπτης να κάνει την ηλεκτρονική σας διεύθυνση επιθυμητη (whitelist), ώστε κάθε επόμενη φορά τα e-mail σας να καταλήγουν σωστά στα inbox. Δεν αρκεί δηλαδή να μπεί και να διαβάσει το e-mail που του έχετε στείλει στα ανεπιθύμητα διότι έτσι δεν λύνει το πρόβλημα. Θα πρέπει να το ρυθμίσει σε whitelist, ώστε να σας "αναγνωρίζει" σαν "καλό" αποστολέα και να σας παραδίδει κάθε επόμενη φορά τα e-mail στα εισερχόμενα.
Αν αυτό δεν μπορεί να γίνει ή παρότι έχει γίνει το πρόβλημα συνεχίζεται, τότε θα πρέπει να προσέξουμε το sender score και μια σειρά από διαδικασίες ελέγχου που πρέπει να γίνουν.
Για να μην καταλήγει λοιπόν ένα e-mail στα ανεπιθύμητα του παραλήπτη σας (spam) θα πρέπει να έχετε ΥΨΗΛΟ SENDER SCORE.
Υπάρχουν αρκετές υπηρεσίες online που σου επιτρέπουν να αναλύσεις το sender score σου, μία απο αυτές είναι το https://www.mail-tester.com/. Όταν επισκεφθείς την ιστοσελίδα τους, θα σου δοθεί ένας μοναδικός, προσωρινός λογαριασμός e-mail στον οποίο θα πρέπει να στείλεις ένα email ούτως ώστε να το «αναλύσει».
Μπορείς να στείλεις ένα κανονικό e-mail απευθείας απο τον e-mail client σου (π.χ. Outlook) ή από το site. Στην δεύτερη περίπτωση, μπορείς π.χ. αν έχεις e-shop, να πραγματοποιήσεις μία δοκιμαστική παραγγελία εισάγοντας την διεύθυνση email που σου δόθηκε στο mail-tester.com, π.χ.
Μετά την αποστολή του e-mail, πάτα το κουμπί «THEN CHECK YOUR SCORE» για να δεις τα αποτελέσματα της δοκιμής.
Φυσικά ένα score 10/10 θα ήταν ιδανικό αλλα κάτι τέτοιο δεν είναι πάντοτε εφικτό, καθώς το score συχνά είναι αποτέλεσμα παραγόντων εκτός του στενού σου ελέγχου.
Σε γενικές γραμμές, ένα score 8/10+ «εξασφαλίσει» παράδοση στο email inbox των περισσοτέρων παραληπτών.
Για να έχετε υψηλό sender score ώστε τα e-mail σας να ΜΗΝ καταλήγουν στα spam θα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω:
1) Να ελέγξετε αν η ηλεκτρονική σας διεύθυνση e-mail έχει μπει σε "μαύρη λίστα" (RBL), και δεν έχετε κάνει την απαραίτητη αίτηση αφαίρεσης.
Για να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα των spam e-mails, εταιρείες και μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί έχουν δημιουργήσει δημόσιες «μαύρες» λίστες αποστολέων «υψηλού κινδύνου» τις οποίες «συμβουλεύονται» οι e-mail servers των παραληπτών σου προτού αποφασίσουν αν το e-mail που έστειλες θα πάει inbox ή spam.
Οι λίστες αυτές λέγονται RBL και υπάρχει ενδεχόμενο η IP του server σου ή το domain name σου να έχουν μπεί κάποια στιγμή σε μία τέτοια λίστα. Αν είσαι σε λίστα RBL αυτό θα φανεί στα αναλυτικά αποτελέσματα του tester που έχεις κάνει.
Αν είσαι καταχωρημένος σε λίστα RBL, εποικοινώνησε άμεσα με τον πάροχο φιλοξενίας σου για να σε βοηθήσει να πραγματοποιήσεις τις απαραίτητες ενέργειες και αιτήσεις για να «βγεις» απο τις εν λόγω λίστες.
2) Να ελέγξετε αν βρίσκεστε στο ίδιο IP Range με κάποιον κακόβουλο που επηρεάζεστε και εσείς χωρίς να "φταίτε".
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πιο λεπτό και περίπλοκο ζήτημα.
Όπως θα γνωρίζεις, στο shared hosting χαμηλού κόστους εκατοντάδες ή και χιλιάδες ιστοσελίδες μπορεί να φιλοξενούνται στον ίδιο server και να μοιράζονται τους πόρους και την «φήμη» (sender score) του email server του.
Αν για παράδειγμα κάποιος άλλος πελάτης στον ίδιο server είχε κάποια τρύπα ασφαλείας στην ιστοσελίδα και κάποιος «επαγγελματίας» spammer την εκμεταλλεύτηκε για να στείλει spam, η IP θα μπει σε blacklist επηρεάζοντας όλους όσους στέλνουν email μέσω του συγκεκριμένου server.
3) Να ελέγξετε αν έχετε ρυθμίσει σωστά τα DMARC DNS Records, SPF, DKIM.
Ένας ακόμη παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλό sender score είναι η ολική απουσία ή λανθασμένη ρύθμιση των SPF, DKIM και DMARC DNS records.
Τα συγκεκριμένα records είναι απαραίτητα για την απόκτηση ενός υψηλού sender score. Σε περίπτωση που δεν έχουν ορισθεί τα συγκεκριμένα records για το domain σου.
Αν δεν έχεις περασμένα τα συγκεκριμένα records, εποικοινώνησε με τον πάροχο φιλοξενίας σου ούτως ώστε να καταχωρηθούν σωστά.
4) Να ελέγξετε αν έχετε High Bounce Rate
To bounce rate είναι το ποσοστό των e-mail που στέλνεις και δεν φτάνουν ποτέ στον παραλήπτη αλλά κάνουν bounce – επιστρέφουν πίσω δηλαδή ως μη παραδοτέα για διάφορους λόγους, όπως π.χ λανθασμένη διεύθυνση email παραλήπτη ή λογαριασμός e-mail ο οποίος έχει πλέον απενεργοποιηθεί κ.λ.π.
Το συγκεκριμένο ποσοστό σε ενδιαφέρει να είναι χαμηλό γιατί όλες οι μεγάλες υπηρεσίες e-mail παρακολουθούν το bounce rate ενός αποστολέα και αν ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο επίπεδο, αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες μελλοντικά τα email σου να πηγαίνουν πλέον στα SPAM.
Αυτό συμβαίνει γιατί ένα υψηλό bounce rate «σηματοδοτεί» έναν αποστολέα που «αδιαφορεί» αν οι παραλήπτες του ενδιαφέρονται να λάβουν τα email του και δεν κρατάει την λίστα παραληπτών του «ενήμερη».
Μπορείς να μειώσεις το bounce αφαιρώντας χρήστες από την λίστα παραληπτών των οποίων τα e-mails κάνουν bounce ή να συνεργαστείς με κάποια τρίτη υπηρεσία email verification που θα ελέγξει με διάφορες μεθόδους την εγκυρότητα των email accounts των παραληπτών.
5) Έλεγχος του server σας (ακόμα και αν έχετε deticated server ή vps)
Ακόμη και αν το sender score σου είναι υψηλό και τηρείς στο ακέραιο όλες τις βέλτιστες πρακτικές, υπάρχει μια πιθανότητα τα email που στελνεις απο την ιστοσελίδα σου να συνεχίσουν να πηγαίνουν στον φάκελο SPAM των παραληπτών σου αν η ιστοσελίδα ή/και ο email server σου φιλοξενούνται σε κάποιον «φθηνό» dedicated server ή VPS.
Αυτό μπορεί να συμβεί αν στο παρελθόν η IP (ή ακόμη και ολόκληρο το range) που παραχωρήθηκε στον server σου χρησημοποιήθηκε ηθελημένα ή άθελα για την αποστολή μεγάλης κλίμακας SPAM.
Δυστυχώς κανένα εργαλείο δοκιμής sender score δεν θα σου αποκαλύψει την συγκεκριμένη παράμετρο καθώς νε μεν μπορεί να μην είναι πλέον η IP σου σε επίσημες λίστες RBL αλλα υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο μεγάλες υπηρεσίες e-mail να την έχουν διατηρήσει εσωτερικά σε δικές τους blacklists.
Αν έχεις εξαντλήσει όλα τα υπόλοιπα ενδεχόμενα και τα emails σου συνεχίζουν να μην φτάνουν στο inbox των παραληπτών, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις κάποια εξωτερική υπηρεσία email ή να μεταφέρεις την φιλοξενία σου αλλού σε κάποια «καθαρή IP».
Κλείνοντας θα πρέπει να αναφέρουμε οτι από την στιγμή που ο τεχνικός σας ή η εταιρεία φιλοξενίας σας κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να αφαιρεθείτε από τις λίστες SPAM, θα πρέπει να καταλάβετε οτι πρέπει να έχετε υπομονή ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία από τους κεντρικούς παρόχους (δεν γνωρίζουμε την διάρκεια που απαιτείται γιατι εξαρτάται από τους κεντρικούς παρόχους. Μέσος όρος αναμονής είναι από δύο εργάσιμες ημέρες έχως 15 εργάσιμες ημέρες και ενδέχεται και παραπάνω), μιας και ο τεχνικός σας ή εταιρεία φιλοξενίας δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω από την αίτηση αφαίρεσης από τις λίστες spam.
Το άρθρο ανήκει στην fastpath και επεξεργάστηκε από E-base.gr