Ένα domain το επιλέγουμε βάσει του site που θέλουμε να φτιάξουμε ή του ονόματος μας ή κάτι που θέλουμε να προσδιορίσουμε στην ενέργεια που κάνει το site μας.
Η κατάληξη που θα επιλέξουμε δεν παίζει κανένα ρόλο παρά μόνο κοστολογικά και για προσδιορισμό χώρας. Ένα domain σε .gr (που προσδιορίζει την Ελλάδα) είναι πιο ακριβό από ένα domain σε .com (που προσδιορίζει παγκόσμιως).
Τα παρακάτω που σας προτείνουμε μπορείτε να επιλέξετε να τα ακολουθήσετε ή όχι και απλά να εμπιστευτείτε την κρίση σας για το ποιο domain είναι καλύτερο για σας.
1. Το μήκος domain
Tο domain που θα επιλέξουμε πρέπει να είναι μικρό (ελάχιστο 3 χαρακτήρες). Eίναι πιο εύκολο να τα θυμόμαστε, αφήνουν λιγότερα περιθώρια για λάθη όταν τα πληκτρολογούμε, είναι καλύτερα για την word of mouth (online ή offline) διαφήμιση, είναι πιο ευχάριστα οπτικά (π.χ. στην επαγγελματική σας κάρτα) κλπ.
2. Εύκολία χρήσης domain
Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι ένα domain θα πρέπει να είναι εύκολο να το προφέρεις και να το θυμάσαι για να το πληκτρολογήσεις. Θα πρέπει να "μένει" στο μυαλό εύκολα ώστε αν χρειαστεί η προτροπή σε τρίτο πρόσωπο να το θυμάται εύκολα (πχ είδαμε προχτες ένα site που κοίτα να δεις πως λεγόταν που πουλούσε έπιπλα σε καλές τιμές. Α ναι ήταν το epipla.gr μπές να δείς τι ωραία πράγματα που έχει).
3. Κατάληξη (.gr, .com, κλπ)
Yπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις σχετικά με το ποια είναι ιδανική κατάληξη για το domain σας μετά την τελεία. Ουσιαστικά η κατάληξη δεν παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο παρα μόνο στην τιμή και στον προσδιορισμό προέλευσης (πχ Όταν κάποιος δεί το .gr καταλαβαίνει οτι είναι στην Ελλάδα, αν δεί το .com καταλαβαίνει οτι είναι παγκόσμιο, κλπ κλπ). Ιδανικό θα ήταν να κλείσετε σε όσες περισσότερες καταλήξεις μπορείτε.
4. Παύλες
Ένας καλός λόγος που μπορεί κάποιος να αγοράσει domain με παύλα (π.χ enoikiazomena-domatia.gr) είναι γιατί "όλα τα καλά ονόματα" τα έχει προλάβει άλλος. Γενικά όμως, είναι πιο δύσκολο για τους αναγνώστες να θυμούνται το όνομα αλλά και λίγο ενοχλητικό για να το κάνεις spelling. Όσοι πιο πολλοί οι χαρακτήρες στο domain τόσες πιο πολλές πιθανότητες μιας λανθασμένης πληκτρολόγησης όμως δεν είναι άσχημη ιδέα σαν εναλλακτική. Στα domain δεν επιτρέπονται κενά ή άλλα σύμβολα παρά μόνο η παύλα (όχι η κάτω παύλα).
5. Domain με προσωποποίηση
Αν η αναγνώριση του ονόματός σας στον τομέα σας είναι σημαντική, όπως για τους δικηγόρους, γιατρούς, συγγραφείς, ή άλλους επαγγελματίες, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε το όνομά σας ως domain name. Θα δώσετε κύρος και θα "μείνετε" εύκολα στους πελάτες σας να επισκέπτονται τον ιστότοπο σας καθώς σας γνωρίζουν βάσει του όνοματος σας έτσι και αλλιώς.
6. Κατοχυρώστε παρεμφερή domains
Συνηθίζεται αρκετοί χρήστες να αγοράζουν παρόμοια domains από αυτό το αρχικό, ώστε να διασφαλίσουν ότι δεν θα τα χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος. Για παράδειγμα, αν επιλέξετε ένα domain .gr αξίζει τον κόπο να πάρετε και το .com, ή αν μπορείτε ακόμα να πάρετε και ανορθόγραφα domains, με παύλα και χωρίς παύλα ή άλλες παρόμοιες λογικές. Αυτό δεν είναι απαραίτητο, αλλά μπορεί να σας προστατεύσει από τους ανταγωνιστές και την κακόβουλη χρήση. Η χρήση περισσότερων domains εκτός από "προστασία" θα σας βοηθήσει και στον παγκόσμιο ιστό καθώς αν κλείσετε domains και κάνοντας προωθητικές ενέργειες το site σας θα λάβει καλές κατατάξεις στα οργανικά αποτελέσματα της Google.
7. Στοχευμένο domain πριν την τελεία
Πολύς κόσμος δεν δίνει βάση αλλά αξίζει τον κόπο να επενδύσει κάποιος σε μια δαπάνη κλείνοντας αρκετά domains σε οποιαδήποτε κατάληξη που να δηλώνει το είδος του site καθώς με τις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες που μπορείτε να κάνετε στο site σας θα καταφέρετε πολυ καλά οργανικά αποτελέσματα στην Google. Για παράδειγμα αν έχετε ενοικιαζόμενα δωμάτια στην Λάρισα αξίζει να κλείσετε το enoikiazomena-domatia.gr, rooms-larisa.eu, κλπ κλπ.